FAQ's
Veelgestelde vragen
1.1 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Je kunt op onze webshop een bestelling plaatsen door bij een item dat je wil bestellen op de gouden button 'toevoegen aan winkelwagen' te klikken. Door vervolgens rechtsboven op 'winkelwagen' en vervolgens op 'bestellen' te klikken, kom je in het bestelproces en doorloop je alle stappen om de bestelling af te ronden. Het item blijft 45 minuten in de winkelwagen staan voordat het automatisch uit de winkelwagen wordt verwijderd. Mocht je vragen hebben over het bestelproces, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of telefonisch via 0481 - 74 52 48.
1.2 Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Als de bestelling die je geplaatst hebt nog niet is verzonden, kun je deze kosteloos annuleren. Om een bestelling te annuleren kun je contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of telefonisch via 0481 - 74 52 48.
1.3 Zit ik direct vast aan mijn aankoop?
Nee, bij een aankoop op onze website is er sprake van herroepingsrecht. Je hebt 14 dagen de tijd voordat de koop is gesloten. Je hebt dus alle tijd om de aankoop goed te bekijken en te passen. Mocht het item toch tegenvallen of niet naar wens zijn, dan kun je dit binnen 14 dagen retourneren. Onder het kopje 'kan ik mijn bestelling retourneren?' staat uitgelegd wat je daarvoor moet doen.
1.4 Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Als je een bestelling voor 16.00 uur hebt geplaatst en het item is op voorraad, wordt het dezelfde dag nog verzonden. Het is afhankelijk van de verzenddienst wanneer je je bestelling in huis hebt, in de regel al de volgende dag! Heb je meerdere items besteld en heeft een item een langere levertijd? Dan wordt de gehele bestelling verstuurd op het moment dat deze is compleet is.
1.5 Welke betaalmethoden accepteert Jewelz & More?
Je kunt bij Jewelz & More betalen via iDEAL, Mastercard, VISA, Bancontact, Fashioncheque en een VVV cadeaukaart.
1.6 Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling. Wat moet ik doen?
Wij raden je aan om eerst het opgegeven e-mailadres te controleren. Klopt dit adres? Kijk dan in de map met ongewenste (spam) mail. Mocht de mail hier ook niet in terecht zijn gekomen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of telefonisch via 0481 - 74 52 48.
1.7 Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Als je op de homepage rechtsboven op 'inloggen' klikt, kun je aangeven dat je je wachtwoord bent vergeten. Wanneer je hier je e-mailadres invult, ontvang je een mailtje met daarin een tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord kun je na het inloggen weer aanpassen.
1.8 Kan het voorkomen dat een item dat ik heb besteld niet meer op voorraad is?
Wij houden ons voorraadsysteem dagelijks bij. Het kan onverhoopt voorkomen dat een artikel niet meer op voorraad is. Mocht dit gebeuren, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om een passende oplossing te vinden. Wij kunnen het aankoopbedrag terugstorten of je kunt een ander item uitzoeken.
1.9 Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ben je niet tevreden met je aankoop? Dan kun je deze binnen 14 dagen retourneren (sale-items binnen 8 dagen). De retourtermijn gaat in vanaf de datum die staat vermeld op de pakbon. Items dienen onbeschadigd, ongebruikt, reukvrij (denk hierbij aan parfum-, rook-, kook- of lichaamsgeur) en (voor zover mogelijk) in de originele verpakking te worden geretourneerd. Daarnaast dienen de items te zijn voorzien van de originele labels & aangehechte prijskaartjes. Als wij constateren dat kleding is gedragen of gewassen, wordt het onmiddellijk naar je teruggestuurd. Let op: gepersonaliseerde en/of op maat gemaakte items en cadeaubonnen kunnen niet worden geretourneerd.
Graag het retourformulier invullen en samen met je retour opsturen.
Retourticket DPD
Klik hier voor het aanmaken van een DPD retourlabel. De kosten van een retourlabel binnen Nederland zijn €5,95. Deze retourkosten worden verrekend met de terugbetaling. Vul in het retourportaal de gevraagde gegevens in: je postcode, ordernummer (beginnend met ORD) en e-mailadres. Vervolgens kun je het retourlabel printen en op je pakketje plakken. Het pakketje kun je dan afgeven bij een DPD-punt bij jou in de buurt. Om administratieve redenen is het niet mogelijk om een retourlabel aan te maken als je je bestelling op een afhaalpunt hebt laten bezorgen. Neem in dit geval contact met ons op, zodat wij een retourlabel voor je kunnen aanmaken.
Retourneren in de winkel of opsturen via een andere verzenddienst:
Retouren mogen gratis worden afgegeven in onze winkel in Elst of met een willekeurige verzenddienst worden opgestuurd naar het volgende adres:
J & M
t.a.v. Retouren
Dorpsstraat 74
6661 EN Elst
Terugbetaling
Mits je retour voldoet aan onze retourvoorwaarden, wordt het volledige aankoopbedrag (minus eventuele retourkosten) binnen 5 werkdagen na ontbinding teruggestort op je rekening. Van iedere ruil- of retourzending zijn de verzendkosten voor de afzender. Een retourpakket blijft tot levering de verantwoordelijkheid van jou als zender.
1.10 Kan ik een item uit de SALE retourneren?
Items uit de SALE mogen binnen 8 dagen worden geretourneerd, mits deze voldoen aan onze retourwaarden.
1.11 Kan ik mijn bestelling omruilen?
Het is helaas niet mogelijk om items te ruilen. Als je een item wil ruilen voor een andere maat of kleur, kun je een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop. Het aankoopbedrag van het geretourneerde item wordt binnen 5 dagen teruggestort op je rekening. In verband met ons voorraadsysteem is dit de veiligste en snelste manier om een nieuw item te ontvangen.
1.12 Kan ik mijn bestelling in de winkel van Jewelz & More retourneren of ruilen?
Ja, je kunt een bestelling binnen 14 dagen in onze winkel in Elst retourneren of omruilen. Neem hiervoor je pakbon en het retourformulier mee en het item dat je wil retourneren/omruilen. Wij kunnen geen geld teruggeven in onze winkel. Het aankoopbedrag wordt binnen 5 dagen teruggestort op je rekening.
1.13 Wat zijn de verzendkosten?
Nederland: | |
Tot €75,- | DPD verzending T & T: €4,95 |
DPD afhaalpunt: €5,95 | |
Vanaf €75,- | Gratis! |
België & Duitsland: | |
Tot €100,- | DPD verzending T & T: €5,95 |
Vanaf €100,- | Gratis! |
1.14 Worden de verzendkosten voor een retourzending vergoed?
De verzendkosten van een retourzending zijn in bijna alle gevallen voor rekening van de klant. Wordt er een verkeerd artikel geleverd of bevat het artikel een fabricagefout bij levering? Dan zijn de retourkosten natuurlijk voor ons. Wij doen ons uiterste best om zo realistisch mogelijke productfoto's te plaatsen. Het kan voorkomen dat de foto's niet exact overeenkomen met het daadwerkelijke item. Een lichte afwijking geeft geen recht het product kosteloos te retourneren. Je kunt in ons retourportaal een retourticket aanmaken: https://os.logxstar.com/return-portal/ec14c4062bf8. De kosten hiervan zijn €5,95, deze worden verrekend met je retour.
1.15 Hoe gebruik ik de Jewelz & More cadeaubon?
Wil je betalen met een cadeaubon van Jewelz & More? Vul dan in 'Mijn winkelwagen' onder 'Cadeaubon' de volledige barcode van jouw cadeaubon in. Na het toepassen van deze code zie je dat het totaalbedrag automatisch met het bedrag van de cadeaubon wordt verrekend. De cadeaubon hoeft niet in één keer te worden besteed en je kunt meerdere cadeaubonnen inleveren in één bestelling. Heb je betaald met een cadeaubon van Jewelz & More en stuur je de aankoop retour? Dan ontvang je een digitale Jewelz & More tegoedbon met daaraan het retourbedrag gekoppeld. Deze tegoedbon is 1 jaar geldig en alleen voor aankopen in onze webshop te gebruiken. Deze tegoedbon dient in één keer te worden besteed.
Iedere cadeaubon is voorzien van een unieke barcode. Deze code bestaat uit 12 cijfers. Iedere cadeaubon wordt slechts éénmaal verstrekt. Je dient de cadeaubon dus goed te bewaren. In geval van diefstal of verlies, vindt er geen vergoeding plaats. Jewelz & More behoudt zich het recht voor om een cadeaubon uitsluitend te accepteren na ontvangst van de originele cadeaubon en om in geval van oneigenlijk gebruik alsnog betaling in geld te verlangen.
1.16 Kan ik de Jewelz & More cadeaubon ook in de winkel gebruiken?
Cadeaubonnen die verkregen zijn in de webshop, kunnen ook in onze winkel worden verzilverd.
1.17 Kan ik oorgaatjes laten schieten bij Jewelz & More?
We zetten gaatjes in het oor met het veilige en hygiënische gepatenteerde systeem van Studex. Onze medewerkers die met Studex producten werken, zijn hiervoor opgeleid. De voordelen van Studex:
- Nauwelijks voelbaar
- Op de millimeter nauwkeurig zetten
- Bijzonder stil aan het oor
- Veilig, hygiënisch en snel
- Steriele cartridges
- Oorstekers in mooie designs
- Anti allergisch, nikkelafgifte-, lood – kalium en kobaltvrij
De oorbellen waarmee de gaatjes gezet worden, zijn in steriele wegwerpverpakking verpakt. De precisie-instrumenten zijn heel eenvoudig en snel. Met het Studex apparaat wordt het gaatje gelijktijdig gemaakt, de oorbel in het oorgaatje gezet en de sluiting op de achterkant aangebracht.
Let op:
Wij zetten gaatjes vanaf de leeftijd van 4 jaar. Tot een leeftijd van 16 jaar heb je altijd toestemming van je ouders nodig. Het kan zijn dat wij om legitimatie vragen.
1.18 Ik heb een klacht. Hoe moet ik mijn klacht indienen?
Wanneer je een klacht hebt over Jewelz & More of over een item dat je via onze webshop hebt gekocht, dan vragen wij je om contact met ons op te nemen via e-mail. Je klacht wordt door ons bijzonder serieus genomen. Wij behandelen iedere klacht persoonlijk en staan je binnen 48 uur inhoudelijk te woord over je klacht.